Volkswagen Passat B7: Išsami Apžvalga – Kodėl Jis Vis Dar Karalius Lietuvos Keliuose?

Lietuvos automobilių rinka yra unikali. Čia tam tikri modeliai tampa ne tik transporto priemonėmis, bet ir tam tikro statuso, patikimumo ir netgi tautos charakterio atspindžiu. Vienas iš tokių neabejotinų fenomenų – Volkswagen Passat. Per dešimtmečius šis vardas tapo kokybės ir praktiškumo sinonimu, o septintosios kartos modelis, žinomas kaip B7 (gamintas 2010-2014 m.), užima ypatingą vietą daugelio lietuvių širdyse ir garažuose. Tai automobilis, kuris sugebėjo suderinti solidumą, modernias technologijas ir prieinamą išlaikymą. Bet ar praėjus daugiau nei dešimtmečiui nuo gamybos pradžios, Passat B7 vis dar yra vertas dėmesio? Panirkime giliau į šio vokiško bestselerio pasaulį ir išsiaiškinkime, kas slypi po jo nesenstančia išvaizda.

Dizainas: Subtili Evoliucija, Ne Drastiška Revoliucija

Kai 2010 metų Paryžiaus automobilių parodoje Volkswagen pristatė Passat B7, daugelis kritikų jį pavadino tiesiog „giliu B6 modelio atnaujinimu“. Iš dalies jie buvo teisūs. B7 buvo sukurtas ant tos pačios, puikiai pasiteisinusios PQ46 platformos. Tačiau vadinti jį tiesiog „faceliftu“ būtų neteisinga. Volkswagen dizaineriai, vadovaujami Walterio de Silvos, pasistengė suteikti automobiliui kur kas solidumo ir brandumo.

Apvalias ir švelnias B6 linijas pakeitė griežtesni, aštresni kampai, kurie akivaizdžiai sėmėsi įkvėpimo iš tuometinio flagmano Volkswagen Phaeton. Priekinės grotelės tapo masyvesnės, horizontalios linijos vizualiai praplatino automobilį, o naujo dizaino priekiniai ir galiniai žibintai suteikė modernumo. Ypač gerai atrodo versijos su biksenoniniais žibintais ir integruotomis LED dienos šviesomis – jos ir šiandien atrodo šiuolaikiškai. Kiekviena kėbulo panelė, išskyrus stogą, buvo nauja. Tai buvo sąmoningas žingsnis atgal prie klasikinio, laikui nepavaldaus Passat dizaino, kuris ne rėkia, o tyliai demonstruoja savo vertę.

Volkswagen Passat B7: Išsami Apžvalga – Kodėl Jis Vis Dar Karalius Lietuvos Keliuose?

Lietuvoje, kaip ir visoje Europoje, karaliauja du kėbulo tipai: klasikinis sedanas ir be galo praktiškas universalas, vadinamas „Variant“. Būtent Variant modelis yra tikrasis šeimos ir verslo draugas. Jo talpa ir universalumas pavertė jį kone kultiniu pasirinkimu. Taip pat verta paminėti ir retesnį, bet labai įdomų „Alltrack“ variantą. Tai paaukštintas, visais ratais varomas universalas su apsauginėmis kėbulo detalėmis – tikras atsakymas tiems, kam reikia universalo pravažumo, bet nesinori didelio SUV.

Interjeras: Vokiškos Ergonomikos Etalonas

Atsidarius Passat B7 duris, pasitinka tvarka ir kokybė. Tai viena stipriausių šio modelio pusių. Nors dizainas gali pasirodyti konservatyvus ar net nuobodokas, ergonomika yra tiesiog pavyzdinė. Visi mygtukai ir valdikliai yra būtent ten, kur tikitės juos rasti. Nereikia jokių instrukcijų norint perprasti klimato kontrolės ar multimedijos valdymą – viskas intuityvu ir paprasta.

Apdailos medžiagų kokybė yra gerokai aukštesnė nei daugelio konkurentų iš to paties laikotarpio. Minkštas, malonus liesti plastikas dengia prietaisų skydelio viršų ir durų apmušalus. Surinkimas yra nepriekaištingas – net ir po šimtų tūkstančių kilometrų, interjere retai girdėsite girgždesius ar barškesius. Ypatingo žavesio suteikia analogiškas laikrodis, įmontuotas prietaisų skydelio centre – smulkmena, kuri interjerui prideda prabangos jausmo.

Erdvės požiūriu Passat B7 yra tikras lyderis. Tiek priekyje, tiek gale sėdintys keleiviai mėgausis komfortu net ir ilgose kelionėse. Sėdynės, ypač „Comfortline“ ar „Highline“ komplektacijų, yra patogios ir gerai prilaiko kūną. Tačiau didžiausias koziris – bagažinė. Sedano versija siūlo solidžius 565 litrus, o štai „Variant“ universalas yra tikras krovinių monstras su 603 litrais tūrio, kurį nulenkus galines sėdynes galima išplėsti iki neįtikėtinų 1731 litro. Tai daugiau nei siūlo daugelis šiuolaikinių visureigių.

Komplektacijų lygiai tradiciniai Volkswagen:

  • Trendline: Bazinė versija, turinti viską, ko reikia (kondicionierius, elektros paketas), bet be didesnės prabangos.
  • Comfortline: Aukso viduriukas ir populiariausias pasirinkimas. Dažniausiai turėjo geresnes sėdynes, lietus ratlankius, pastovaus greičio palaikymo sistemą, odinį vairą ir kitus komforto priedus.
  • Highline: Prabangiausia versija su Alcantara ir odos derinio sėdynėmis, chromo apdailos elementais, dviejų zonų klimato kontrole ir kitais malonumais.

Variklių Gama: Nuo Taupuolio iki Sportininko

Variklio pasirinkimas yra vienas svarbiausių sprendimų perkant naudotą Passat B7. Nuo jo priklausys ne tik dinamika ir kuro sąnaudos, bet ir potencialūs išlaikymo kaštai.

Dyzeliniai TDI Varikliai

Tai neabejotinai populiariausias pasirinkimas Lietuvoje. B7 modelyje Volkswagen jau atsisakė problematiškų „Pumpe Düse“ (PD) purkštukų ir visuose dyzeliniuose varikliuose naudojo modernesnę ir patikimesnę „Common Rail“ įpurškimo sistemą.

  • 1.6 TDI (77 kW / 105 AG): Tikras taupumo karalius. Šis variklis idealiai tinka ramiam važinėjimui mieste ir užmiestyje, atsidėkodamas itin mažomis degalų sąnaudomis, kurios realybėje gali siekti 5-5.5 l/100 km. Tačiau reikia nepamiršti, kad jis nėra skirtas lenktynėms, o nuolatinis važinėjimas trumpais atstumais gali pakenkti kietųjų dalelių filtrui (DPF) ir EGR vožtuvui.
  • 2.0 TDI (103 kW / 140 AG): Pats populiariausias, subalansuotas ir geidžiamiausias variantas. Jis suteikia puikią dinamikos ir ekonomijos pusiausvyrą. Traukos pilnai pakanka tiek mieste, tiek lenkimams greitkelyje, o sąnaudos išlieka labai protingose ribose (apie 6-6.5 l/100 km). Tai bene geriausias pasirinkimas ieškantiems universalaus Passat.
  • 2.0 TDI (125 kW / 170 AG): Galingesnė 2.0 litro variklio versija tiems, kam norisi daugiau „pipirų“. Dinamika juntamai geresnė, o degalų sąnaudos išauga nežymiai. Dažnai komplektuojamas su DSG pavarų dėže ir 4MOTION visų varančiųjų ratų sistema.

Benzininiai TSI Varikliai

Nors Lietuvoje retesni, benzininiai varikliai siūlo tylesnį darbą ir geresnę dinamiką. Vis dėlto, renkantis juos, reikia būti atidesniems.

  • 1.4 TSI (90 kW / 122 AG): Geras bazinis benzininis variklis. Ankstyvesni modeliai turėjo problemų su greitai išsitampančia paskirstymo grandine, todėl perkant būtina įsiklausyti, ar nėra pašalinių garsų užvedant šaltą variklį.
  • 1.8 TSI (118 kW / 160 AG) ir 2.0 TSI (155 kW / 211 AG): Šie EA888 serijos varikliai suteikia puikią dinamiką, tačiau yra pagarsėję dėl padidėjusio tepalų suvartojimo. Problema kyla dėl netobulos stūmoklių ir žiedų konstrukcijos. Nors vėlesniuose gamybos metuose problema buvo iš dalies išspręsta, perkant automobilį su šiuo varikliu, būtina kruopščiai patikrinti tepalų lygį ir pasidomėti jo serviso istorija.
  • 3.6 FSI VR6 (220 kW / 300 AG): Tikras vilkas avies kailyje. Šešių cilindrų atmosferinis variklis, standartinė 4MOTION pavara ir DSG dėžė paverčia šį Passat sedaną arba universalą tikru greitkelio monstru. Tačiau tai pasirinkimas entuziastams, pasiruošusiems susitaikyti su didelėmis kuro sąnaudomis ir brangesniu išlaikymu.

Patikimumas ir Dažniausi Gedimai

Passat B7 yra laikomas ženkliai patikimesniu už savo pirmtaką B6, tačiau idealus jis nėra. Štai į ką reikėtų atkreipti dėmesį:

DSG Pavarų Dėžė: Passat B7 buvo komplektuojamas su dviejų tipų DSG dėžėmis. 6 laipsnių „šlapio“ tipo sankabų dėžė (DQ250), dažniausiai poruojama su galingesniais 2.0 TDI ir benzininiais varikliais, yra laikoma labai patikima, jei kas 60 000 km buvo reguliariai keičiami tepalai ir filtras. Didesnių problemų kelia 7 laipsnių „sauso“ tipo sankabų dėžė (DQ200), montuota su silpnesniais varikliais (pvz., 1.6 TDI, 1.4 TSI). Ji yra jautresnė, o jos „mechatronikos“ blokas – žinoma silpnoji vieta.

Smagratis (DMF): Dvejų masių smagratis dyzeliniuose modeliuose su mechanine pavarų dėže yra natūraliai dylanti detalė. Prieš perkant, būtina patikrinti, ar nėra vibracijos ir pašalinių garsų veikiant varikliui tuščiąja eiga.

TSI Variklių Problemos: Kaip minėta, 1.4 TSI varikliams būdingas grandinės išsitampymas, o 1.8/2.0 TSI – padidėjęs tepalų apetitas. Tai brangiausiai kainuojantys potencialūs gedimai.

Pakaba: Pakaba yra tvirta ir ilgaamžė, puikiai pritaikyta ir prastesniems keliams. Natūraliai dylančios dalys, tokios kaip stabilizatoriaus traukės ar svirčių įvorės, nėra brangios ir lengvai keičiamos.

Korozija: Passat B7 kėbulas yra gerai apsaugotas nuo rūdžių, tačiau silpnesnių vietų yra. Atidžiai apžiūrėkite priekinių sparnų arkas (kurios liečiasi su posparniais), slenksčius, bagažinės dangčio apačią ties numerio apšvietimu ir rankenėle.

Verdiktas: Ar Verta Pirkti Passat B7 Šiandien?

Be abejonės – taip. Volkswagen Passat B7 išlieka vienu protingiausių ir geriausių pasirinkimų Lietuvos naudotų automobilių rinkoje. Tai automobilis, kuris sėkmingai sujungia savybes, kurias taip vertina lietuviai: solidus, bet nepretenzingas įvaizdis, aukštos kokybės ir erdvus salonas, komfortiška pakaba, didžiulė bagažinė ir, pasirinkus tinkamą variklį, patikima bei ekonomiška eksploatacija.

Ieškantiems aukso viduriuko, geriausias pasirinkimas būtų Passat B7 Variant su 2.0 TDI (103 kW) varikliu ir mechanine pavarų dėže. Toks automobilis bus universalus, dinamiškas, patikimas ir nereikalaus didelių išlaidų degalams. Tie, kas nori daugiau komforto, gali ieškoti versijos su patikimąja 6 laipsnių DSG dėže, tačiau būtina patikrinti jos serviso istoriją.

Žinoma, svarbiausia yra ne modelis, o konkretus egzempliorius. Kruopšti patikra servise, patikrinta rida ir skaidri serviso istorija yra raktas į sėkmingą pirkinį. Gerai prižiūrėtas Passat B7 tarnaus ištikimai dar daugelį metų ir įrodys, kodėl jis pelnytai užsitarnavo legendos statusą mūsų šalies keliuose.

You may also like...

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *