Peugeot 2008: Stilingas Prancūzijos Liūtas Miesto Džiunglėse ir Už Jų Ribų
Automobilių pasaulis nuolat kinta, o kompaktiškų miesto visureigių (B-SUV) segmentas yra vienas iš dinamiškiausių ir konkurencingiausių. Būtent čia savo tvirtas pozicijas užima prancūzų gamintojo „Peugeot“ modelis – 2008. Tai automobilis, kuris nuo pat savo pasirodymo rinkoje patraukė dėmesį drąsiu dizainu, inovatyviomis technologijomis ir maloniu vairavimu. Šiame straipsnyje detaliai apžvelgsime „Peugeot 2008“ istoriją, jo kartų ypatumus, technines charakteristikas, privalumus bei trūkumus, ir pabandysime suprasti, kodėl šis modelis pelnė tokį populiarumą ne tik Europoje, bet ir Lietuvoje.
Pirmasis Žingsnis: Peugeot 2008 Pirmoji Karta (2013–2019 m.)
Pirmoji „Peugeot 2008“ karta debiutavo 2013 metais Ženevos automobilių parodoje ir tapo natūraliu atsaku į augančią mažų krosoverių paklausą. Sukurtas ant mažesniojo „Peugeot 208“ hečbeko platformos (PF1), 2008-asis pasiūlė erdvesnį saloną, didesnę prošvaisą ir universalesnį charakterį, išlaikydamas kompaktiškus miesto automobiliui būdingus matmenis.
Dizaino prasme, pirmasis 2008 nebuvo toks drąsus kaip jo vėlesnė karta, tačiau turėjo savito žavesio. Jo kėbulo linijos buvo švelnesnės, labiau primenančios paaukštintą universalą nei tikrą visureigį. Vis dėlto, tokie elementai kaip stogo relingai, plastikinės kėbulo apsaugos ir šiek tiek aukštesnė sėdėsena suteikė jam nuotykių ieškotojo dvasią. Įdomus dizaino sprendimas buvo laiptuota stogo linija virš galinių sėdynių, kuri ne tik atrodė originaliai, bet ir suteikė daugiau erdvės gale sėdinčių keleivių galvoms.
Interjere pirmą kartą buvo pristatyta „Peugeot i-Cockpit“ koncepcija, kuri vėliau tapo vienu iš kertinių markės automobilių bruožų. Mažas, sportiškas vairas, virš jo pakelti prietaisų skydelio parodymai ir centre įmontuotas lietimui jautrus ekranas kūrė modernią ir vairuotojui pritaikytą aplinką. Nors kai kuriems vairuotojams reikėjo laiko priprasti prie neįprasto prietaisų išdėstymo, dauguma įvertino pagerėjusį matomumą ir sportiškesnį vairavimo pojūtį.
Variklių gamoje buvo siūlomi benzininiai (1.2 VTi, 1.2 PureTech, 1.6 VTi) ir dyzeliniai (1.4 HDi, 1.6 e-HDi, vėliau 1.6 BlueHDi) agregatai. Ypač populiarūs tapo trijų cilindrų 1.2 PureTech turbobenzininiai varikliai, pasižymėję gera dinamika ir ekonomiškumu. Dyzeliniai varikliai tradiciškai džiugino itin mažomis degalų sąnaudomis. Dauguma modelių buvo varomi priekiniais ratais, tačiau „Peugeot“ pasiūlė „Grip Control“ sistemą – pažangią sukibimo kontrolės sistemą su keliais režimais (sniegas, purvas, smėlis), kuri pagerindavo pravažumą lengvomis bekelės sąlygomis, nors ir neatstojo tikros visų varančiųjų ratų pavaros.
Praktiškumo aspektu, 2008-asis pasiūlė 350 litrų talpos bagažinę, kurią buvo galima padidinti nulenkus galines sėdynes. Tai buvo konkurencingas rodiklis savo klasėje. Automobilis taip pat pasižymėjo pakankamai komfortiška pakaba, gerai sugeriančia kelio nelygumus, kas ypač aktualu Lietuvos keliuose.
2016 metais modelis buvo atnaujintas. Atnaujinimas atnešė ryškesnes radiatoriaus groteles, naujus žibintus ir keletą interjero patobulinimų. Taip pat buvo praplėsta saugumo įrangos gama, įtraukiant tokias sistemas kaip automatinis avarinis stabdymas.
Antroji Karta: Drąsus Šuolis Į Priekį (Nuo 2019 m. Iki Dabar)

2019 metų vasarą „Peugeot“ pristatė visiškai naują, antrąją 2008 kartą, kuri tapo tikra revoliucija tiek dizaino, tiek technologijų prasme. Naujasis modelis buvo kuriamas ant modernios PSA grupės (dabar „Stellantis“) modulinės platformos CMP (Common Modular Platform), kuri leido ne tik sumažinti automobilio svorį, bet ir pritaikyti jį elektrinei pavarai.
Naujojo 2008 dizainas tapo kur kas agresyvesnis, raumeningesnis ir labiau primenantis tikrą SUV. Vertikalios radiatoriaus grotelės, išraiškingi priekiniai LED žibintai su „liūto ilčių“ formos dienos šviesomis ir ryškios kėbulo linijos sukūrė automobilį, kurio neįmanoma nepastebėti gatvėje. Galinė dalis taip pat išsiskyrė moderniais trimačiais LED žibintais, sujungtais juoda juosta su „Peugeot“ užrašu. Automobilis pastebimai paaugo – tapo ilgesnis, platesnis ir šiek tiek žemesnis, kas suteikė jam dinamiškesnes proporcijas.
Pažangusis „i-Cockpit 3D“ ir Interjero Kokybė
Viduje vairuotoją pasitinka dar labiau patobulinta „Peugeot i-Cockpit“ versija, šįkart su trimačiu (3D) skaitmeniniu prietaisų skydeliu. Informacija jame pateikiama keliais lygiais, sukuriant gylio efektą ir leidžiant greičiau sufokusuoti dėmesį į svarbiausius rodmenis. Centrinėje konsolėje, priklausomai nuo komplektacijos, gali būti iki 10 colių įstrižainės lietimui jautrus ekranas, valdantis multimedijos, navigacijos ir kitas automobilio funkcijas. Po ekranu išdėstyti stilingi „fortepijono klavišus“ primenantys mygtukai greitajai prieigai prie pagrindinių funkcijų.
Interjero apdailos medžiagų kokybė ženkliai pagerėjo lyginant su pirmąja karta. Minkštas plastikas, kokybiški audiniai ar oda (priklausomai nuo komplektacijos), aliuminio imitacijos ar net anglies pluošto rašto intarpai kuria solidų ir prabangų įspūdį. Dėmesys detalėms, pavyzdžiui, aplinkos apšvietimas ar kontrastingos siūlės, taip pat prisideda prie malonios atmosferos salone.
Variklių Įvairovė: Nuo Benzino Iki Elektros
Antrosios kartos „Peugeot 2008“ siūlo platų variklių pasirinkimą, atitinkantį skirtingus poreikius ir vairavimo stilius:
- Benzininiai varikliai: Populiarieji 1.2 litro PureTech trijų cilindrų turbobenzininiai varikliai, generuojantys nuo 100 AG iki 155 AG. Jie pasižymi puikiu galios ir ekonomiškumo balansu, o galingesnės versijos suteikia automobiliui netikėtai sportišką charakterį. Gali būti derinami su 6 laipsnių mechanine arba 8 laipsnių automatine pavarų dėže (EAT8).
- Dyzeliniai varikliai: 1.5 litro BlueHDi keturių cilindrų dyzelinis variklis, siūlantis 100 AG arba 130 AG. Tai pasirinkimas tiems, kas daug važinėja ilgesnius atstumus ir vertina itin mažas degalų sąnaudas bei didelį sukimo momentą.
- Elektrinė versija (e-2008): Tai vienas svarbiausių antrosios kartos 2008 privalumų. „Peugeot e-2008“ yra varomas 100 kW (136 AG) galios elektriniu varikliu, kurį maitina 50 kWh talpos baterija. Gamintojo teigimu, viena įkrova galima nuvažiuoti iki maždaug 345 km (pagal WLTP ciklą, priklausomai nuo modelio metų ir specifikacijos). E-2008 išsiskiria tyliu ir sklandžiu važiavimu, momentine akceleracija ir, žinoma, nuline lokalia tarša. Jį galima įkrauti tiek iš buitinio elektros lizdo, tiek naudojantis specialiomis greitojo įkrovimo stotelėmis (iki 100 kW galia, leidžiančia per 30 minučių įkrauti bateriją iki 80%).
Saugumas Ir Pagalbinės Sistemos
Naujasis 2008 aprūpintas gausia modernių vairuotojo pagalbinių sistemų (ADAS) gama. Priklausomai nuo komplektacijos, automobilyje gali būti adaptyvi greičio palaikymo sistema su „Stop & Go“ funkcija (automatinei pavarų dėžei), eismo juostos palaikymo sistema, automatinio avarinio stabdymo sistema (fiksuojanti ne tik automobilius, bet ir pėsčiuosius bei dviratininkus, veikianti ir naktį), kelio ženklų atpažinimo sistema, aklosios zonos stebėjimo sistema, parkavimo asistentas ir 360 laipsnių vaizdo kamera. Tai ženkliai padidina tiek vairuotojo, tiek keleivių saugumą ir komfortą.
Praktiškumas Ir Komfortas
Nepaisant veržlaus dizaino, antrasis 2008 išliko praktišku automobiliu. Bagažinės tūris padidėjo iki 434 litrų (405 litrai benzininėms/dyzelinėms versijoms su dvigubu dugnu ir 360 litrų standartinėje pozicijoje, bei 434 litrai e-2008, kadangi baterija sumontuota po grindimis ir neužima bagažo erdvės). Nulenkus galines sėdynes, erdvė kroviniams išauga iki 1467 litrų. Salone pakanka vietos keturiems suaugusiems, nors gale sėdintiems aukštesniems keleiviams erdvės kojoms galėtų būti šiek tiek daugiau, ypač jei priekyje sėdi taip pat aukšti žmonės. Pakaba suderinta taip, kad užtikrintų gerą komforto ir valdymo balansą – ji pakankamai standi, kad automobilis būtų stabilus posūkiuose, bet tuo pačiu ne per kieta, kad važiuojant prastesniais keliais jaustųsi diskomfortas.
2023 Metų Atnaujinimas: Dar Šiuolaikiškesnis
2023 metais „Peugeot 2008“ sulaukė vidurio ciklo atnaujinimo, kuris dar labiau sustiprino jo pozicijas rinkoje. Ryškiausias pokytis – priekinės dalies dizainas. Automobilis gavo naujas, dar agresyvesnes radiatoriaus groteles su naujuoju „Peugeot“ logotipu ir tris vertikalias LED „letenas“ vietoj ankstesnių „ilčių“ priekiniuose žibintuose. Taip pat atnaujinti galiniai žibintai, kurių LED elementai dabar išdėstyti horizontaliai.
Viduje atnaujintas 10 colių centrinis lietimui jautrus ekranas tapo standartine įranga daugumoje komplektacijų, o multimedijos sistema gavo naujausią „Peugeot i-Connect“ programinę įrangą su belaidžiu „Apple CarPlay“ ir „Android Auto“ palaikymu. Patobulinta ir elektrinė e-2008 versija: ji gavo galingesnį 115 kW (156 AG) variklį ir šiek tiek didesnės talpos 54 kWh bateriją, kas leido padidinti viena įkrova nuvažiuojamą atstumą iki maždaug 406 km (WLTP). Taip pat buvo optimizuotas įkrovimo procesas.
Kodėl Rinktis Peugeot 2008?
„Peugeot 2008“ išsiskiria iš konkurentų keliais esminiais aspektais:
- Dizainas: Tai vienas stilingiausių ir moderniausiai atrodančių automobilių savo klasėje. Jo drąsios linijos ir dėmesys detalėms nepalieka abejingų.
- „i-Cockpit“: Unikali vairuotojo aplinka su mažu vairu ir aukštai išdėstytu prietaisų skydeliu suteikia kitokį, daugeliui patinkantį vairavimo pojūtį.
- Variklių įvairovė: Galimybė rinktis tarp efektyvių benzininių, ekonomiškų dyzelinių ir visiškai elektrinės pavaros leidžia kiekvienam rasti sau tinkamiausią variantą.
- Technologijos: Gausi saugumo ir komforto įranga, moderni multimedijos sistema ir inovatyvūs sprendimai, tokie kaip 3D prietaisų skydelis.
- Balansas: Geras komforto, valdymo, praktiškumo ir ekonomiškumo derinys.
Šis automobilis labiausiai tinka tiems, kas ieško ne tik praktiškos transporto priemonės kasdienėms kelionėms mieste ar už jo ribų, bet ir nori automobilio su charakteriu, išsiskiriančio iš minios ir teikiančio vairavimo malonumą.
Galimi Trūkumai Ir Į Ką Atkreipti Dėmesį
Nors „Peugeot 2008“ turi daug privalumų, reikėtų paminėti ir keletą aspektų, į kuriuos potencialūs pirkėjai turėtų atkreipti dėmesį:
- „i-Cockpit“ ergonomika: Nors daugumai vairuotojų „i-Cockpit“ patinka, kai kuriems gali būti sudėtinga rasti idealią vairavimo poziciją, kurioje vairas neužstotų prietaisų skydelio. Prieš perkant, būtina išbandyti.
- Erdvė gale: Lyginant su kai kuriais erdviausiais segmento konkurentais, vieta gale sėdintiems keleiviams, ypač kojoms, gali būti šiek tiek ribota.
- Kaina: Aukštesnės komplektacijos su gausia įranga ar elektrinė e-2008 versija gali būti brangesnės nei kai kurie konkurentai. Tačiau dažnai tai kompensuoja turtingesnė standartinė įranga ir siūlomos technologijos.
- Matomumas atgal: Dėl dizaino ypatumų (plačių galinių statramsčių ir nedidelio galinio lango) matomumas atgal gali būti šiek tiek ribotas, tačiau šią problemą sprendžia parkavimo davikliai ir galinio vaizdo kamera.
Peugeot 2008 Lietuvoje
Lietuvoje „Peugeot 2008“ yra gerai žinomas ir pakankamai populiarus modelis. Ypač antroji karta sulaukė didelio susidomėjimo dėl savo išvaizdaus dizaino ir technologijų. Automobilis vertinamas dėl savo universalumo – jis puikiai tinka tiek miesto gatvėms, tiek ilgesnėms kelionėms. Pakankamai aukšta prošvaisa (apie 16-17 cm, priklausomai nuo modifikacijos) leidžia drąsiau jaustis važiuojant duobėtais keliais ar žiemos sąlygomis.
„Peugeot“ markė turi išvystytą techninės priežiūros tinklą Lietuvoje, todėl problemų su automobilio aptarnavimu ar atsarginėmis dalimis kilti neturėtų. Elektrinės e-2008 versijos populiarumas taip pat auga, ypač miestuose, kur vis labiau vertinami ekologiški ir tylūs automobiliai. Valstybės teikiamos subsidijos elektromobiliams taip pat skatina rinktis šią versiją.
Lietuvos vairuotojai dažnai giria 2008-ojo komfortą, ypač gerą garso izoliaciją, ir malonų valdymą. Degalų sąnaudos, ypač dyzelinių ir efektyvių benzininių variklių, taip pat yra svarbus faktorius renkantis šį automobilį.
Ateities Perspektyvos
Atsižvelgiant į „Stellantis“ grupės strategiją pereiti prie visiško transporto elektrifikavimo, tikėtina, kad ateityje „Peugeot 2008“ taps dar labiau orientuotas į elektrines ir hibridines pavaras. Gali būti, kad būsimos kartos modelis pasiūlys dar didesnį nuvažiuojamą atstumą su viena įkrova, greitesnį įkrovimą ir dar daugiau pažangių technologijų.
Tačiau kol kas dabartinė antroji karta, ypač po 2023 metų atnaujinimo, išlieka itin konkurencinga ir moderni. Ji puikiai atspindi „Peugeot“ markės transformaciją – judėjimą link aukštesnės kokybės, išraiškingesnio dizaino ir inovatyvių sprendimų.
Pabaigai
„Peugeot 2008“ yra puikus pasirinkimas tiems, kas ieško kompaktiško, bet talpaus, stilingo ir technologiškai pažangaus miesto visureigio. Nuo pirmosios kartos, kuri buvo solidus žaidėjas segmente, iki antrosios, tapusios tikra dizaino ir inovacijų ikona, šis modelis nuolat tobulėjo ir prisitaikė prie kintančių vartotojų poreikių.
Nesvarbu, ar renkatės ekonomišką benzininį variklį, taupų dyzelį, ar modernią elektrinę e-2008 versiją, „Peugeot 2008“ pasiūlys malonų vairavimą, komfortišką kelionę ir tą ypatingą prancūzišką žavesį, kuris išskiria jį iš minios. Tai automobilis, kuris ne tik veža iš taško A į tašką B, bet ir teikia estetinį pasitenkinimą bei džiugina savo kasdienėmis savybėmis. Lietuvoje jis tvirtai rado savo nišą ir, neabejotinai, išliks populiarus pasirinkimas dar ilgai.